تاثیر سبزیجات بر سلامت پوست
نوشته شده توسط : سعید

فواید پوست سبزیجات
اگر می خواهید تغذیه سبزیجات خود را به حداکثر برسانید ، پوست کن را در قرعه کشی رها کنید و خلاقیت به خرج دهید! احتمالاً می دانید که می توانید پوست خیار و هویج را بخورید ، اما در اینجا چند روش هوشمندانه برای استفاده بیشتر از سبزیجات مورد علاقه خود آورده شده است.

بادمجان
رنگ بنفش بادمجان از یک آنتی اکسیدان قدرتمند به نام ناسونین گرفته می شود ، که می تواند به مبارزه با پیری کمک کند. پوست همچنین غنی از خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. بادمجان ها در سمت کوچکتر معمولاً لطیف ترین پوست را دارند.

کلم بروکلی

ساقه کلم بروکلی سرشار از کلسیم ، آهن ، ویتامین A ، پتاسیم و منیزیم است و با خواص ترد و آبدار آن ، برای تفت دادن ، ساطور کردن یا افزودن مواد غذایی به سالاد مناسب است. سختی پوست ساقه در هر قطعه کلم بروکلی متفاوت خواهد بود ، بنابراین یک لقمه به آن بدهید و سپس تعیین کنید که آیا باید پوست آن را بگیرید یا خیر.

پیاز
قسمت خارجی پوست پیاز حاوی کوئرستین است که به دلیل خاصیت ضد التهاب و آنتی هیستامین محبوب است. اگرچه پوست به طور مستقیم قابل خوردن نیست ، اما می توانید با افزودن آن به مواد غذایی ، برخی از آن مواد مغذی را بیرون بیاورید.

سیب زمینی
پوست سیب زمینی می تواند پتاسیم و آهن برای ما فراهم کند. توجه داشته باشید که برخی از روش های پخت و پز مانند سرخ کردن ، باعث خنثی شدن پوست پوست سیب زمینی می شوند ، بنابراین به راحتی پوست سیب زمینی را در روغن بدون روغن بپزید تا چیپس های خوشمزه و سالم درست کنید. و دفعه دیگر که یک سیب زمینی پختید ، پوست را برای کمی تردی اضافی بگذارید.

کدو تنبل
آنتی اکسیدان بتاکاروتن را می توان در پوست کدو تنبل یافت. هنگام تفت دادن کدو تنبل ، پوست یک ترد لذت بخش ارائه می دهد. روش دیگر این است که شما می توانید پوست را بپزید و چیپس درست کنید ، یا پوست را به یک سبزیجات اضافه کنید.


پرتقال ها
(از نظر فنی یک سبزی نیست ، اما یک افزودنی عالی برای سالاد است!)

پوست بسته های پرتقال دو برابر ویتامین C موجود در داخل ویتامین C است. خوردن پوست تلخ یا پرتقال احتمالاً خیلی جذاب نیست ، بلکه پوست آنرا رنده کرده و روی سالاد بپاشید یا آن را با سس مورد علاقه خود مخلوط کنید.

آیا می دانید؟ وقتی نوبت به آووکادو می رسد ، نزدیکترین گوشت پوست به پوست سرشار از فیبر ، پتاسیم ، اسیدهای چرب ، آنتی اکسیدان ها و ویتامین های B12 و E است. مقوی ترین و آسان ترین راه برای خوردن آووکادو این است که آووکادو را از وسط نصف کنید ، سنگ آنرا بردارید ، نصف آنرا به چهار چهارم برش دهید و سپس قسمتها را پوست بگیرید.

مزیت بزرگ خوردن سبزیجات و میوه های بدون پوست فیبر نامحلول موجود در آنها است - نه تنها این کار رفتن به دستشویی را آسان می کند ، بلکه به کاهش جذب کلسترول کمک می کند و ما را برای مدت بیشتری سیر نگه می دارد.
بنابراین به یاد داشته باشید که مواد مغذی را حفظ کنید. فیبر را حفظ کنید ، در وقت صرفه جویی کنید. فقط قبل از خوردن سبزیجات ، یک شستشوی خوب انجام دهید.

گردو
گردو ویژگی های بسیاری دارد که آنها را به غذایی عالی برای داشتن پوست سالم تبدیل می کند.

آنها منبع خوبی از اسیدهای چرب ضروری هستند که چربی هایی هستند که بدن شما نمی تواند خودش آنها را بسازد.

در حقیقت ، آنها از نظر سایر مغزها از نظر اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 غنی تر هستند 

رژیم غذایی حاوی چربی های زیاد امگا 6 ممکن است باعث التهاب شود ، از جمله شرایط التهابی پوست مانند پسوریازیس.

از طرف دیگر ، چربی های امگا 3 باعث کاهش التهاب در بدن شما می شوند - از جمله در پوست 

در حالی که اسیدهای چرب امگا 6 به وفور در رژیم غذایی غربی وجود دارد ، منابع اسیدهای چرب امگا 3 نادر است.

از آنجا که گردو حاوی نسبت مناسبی از این اسیدهای چرب است ، ممکن است به شما در مبارزه با پاسخ احتمالی التهاب به مقدار زیاد امگا 6 کمک کند.

علاوه بر این ، گردو حاوی مواد مغذی دیگری است که پوست شما برای عملکرد صحیح و سالم بودن به آن نیاز دارد.

یک اونس (28 گرم) گردو حاوی 8٪ DV برای روی است.

روی برای عملکرد مناسب پوست شما به عنوان یک مانع ضروری است. همچنین برای ترمیم زخم و مبارزه با باکتری و التهاب ضروری است 

گردو همچنین مقدار کمی آنتی اکسیدان ویتامین E و سلنیوم ، علاوه بر 5-5 گرم پروتئین در هر اونس (28 گرم) فراهم می کند.

 

لینک کوتاه: https://b2n.ir/t37260





:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: